Arrangör
Utbildningsenheten i samarbete med Planering- och utvecklingsstaben
Målgrupp
Personer i hälso- och sjukvårdsorganisationen som arbetar med utvecklingsfrågor och som efterfrågar en metod för att involvera invånare. Urval görs av uppdragsgivaren.
Förkunskaper
Intresse för förbättringskunskap och gärna vana att arbeta med förändringsarbete.
Innehåll
Utbildningen är praktisk och fokus ligger på att lära genom att göra. Under kursen kommer du tillsammans med andra kursdeltagare att testa metoder som är vanligt använda inom tjänstedesign. Efter avslutad utbildning har du en grundförståelse för hur processen går till samt när och på vilka sätt du kan använda dig av olika metoder.
Syfte
Att deltagarna får en grundförståelse för tjänstedesign som angreppssätt och själva få testa verktyg och metoder från tjänstedesign.
Lärandemål
Målet är att deltagarna går från kursen och känner att de har ett förhållningssätt, argument och verktyg för att kunna testa egna tjänstedesignprojekt.
Tidsåtgång
Två heldagar
Övrig information
- Förutsättning för anmälan är att kunna delta båda dagarna.
- Ett urval av deltagare kommer att göras av uppdragsgivaren, bekräftelse på din anmälan skickas ut efter urval.
- Kursen hålls i fysisk lokal och möblering sker i öar anpassade till rådande pandemi.
- Kom ihåg att endast delta om du är symtomfri!
- Ungefär två veckor innan utbildningens start kommer ett mail att skickas till deltagarna med information och förberedelser (ca 45 min) inför kursen.
- Inbjudan, följ länk
Förtäring
Förtäring under kursen ingår.
Kontaktperson uppdragsgivare
Sara Fredin, Planerings- och utvecklingsstab sara.fredin@regionvastmanland.se
Eva Thors Adolfsson, Centrum för klinisk forskning eva.thorsadolfsson@regionvastmanland.se
Kontaktperson vid Utbildningsenheten
Johanna Hyltberg, utbildningssamordnare johanna.hyltberg@regionvastmanland.se